Ofte stilte spørsmål

Har du spørsmål? Vi har svarene. Dette er din komplette ressurs for ofte stilte spørsmål om Herbalife.​

Our Company
Leaf background

​​Er Herbalife et pyramidespill?​

Nei, Herbalife er ikke et pyramidespill. Herbalife er et globalt direkte salgsselskap somhar eksistert i mer enn 40 år og opererer i over 90 land over hele verden. Vi utvikler og selger ernæringsprodukter og kosttilskudd via et nettverk med selvstendige Distributører som drar nytte av omfattende opplæring og utdanning på høykvalitets ernæring. Disse selvstendige Distributørene tilbyr individualisert støtte og veiledning for kundene deres, hjelp som ofte mangler i detalj- eller netthandel. Det er millioner av mennesker involvert i denne salgsmodellen rundt om i verden.

Hvorfor er ikke Herbalife et pyramidespill.

Pyramidespill er ulovlig på grunn av dets falske kompensasjonsstruktur. En deltaker i et pyramidespill tjener kun penger ved å rekruttere andre inn i det, med høye medlemsavgifter, krav for videre investeringer, falsk informasjon og en fornemmet hastegrad. På grunn av hvordan de er sammensatt, er ikke pyramidespill bærekraftige.

Her er grunnene til at Herbalife ikke er et pyramidespill:

  • Herbalife sine selvstendige Distributører kompenseres eksklusivt for deres salg av våre produkter. Vi tilbyr ikke kompensasjon til våre selvstendige Distributører for introduksjon eller rekruttering.

  • Herbalife har lave medlemsavgifter. Startpakken for selvstendige Distributører koster 502.99 kr. Den inkluderer: en skulderveske med merke, en beholder Formula 1-måltidserstatningsshake, en shakeflaske, en måleskje og opplæringsmateriale. Etter å ha blitt med, får selvstendige Distributører tilgang til opplæring på nett og muligheten til å sette opp en egen nettbutikk, helt kostnadsfritt.

  • Som en del av vår Gold Standard-garanti, har våre selvstendige Distributører også en 90 dagers pengene tilbake-garanti. Noe som betyr at de får enn full tilbakebetaling på startpakken, skulle de ønske å avbryte medlemskapet sitt.

  • Med 40 års erfaring innen detaljhandel, har Herbalife omfattende retningslinjer for å hjelpe selvstendige Distributører bygge en bærekraftig virksomhet.

  • Herbalife investerer stort i forskning og utvikling; det siste tiåret har vi investert mer en 300 millioner dollar i vitenskapelig utvikling, produksjonsanlegg og teknologi, inkludert kjøp av avansert testutstyr.

  • Herbalife har strenge retningslinjer for å beskytte alle selvstendige Distributører og forbrukere. Som en del av vår Gold Standard-garanti, har våre selvstendige Distributører 12 måneders tilbakekjøp på usolgte produkter. Dette betyr at kunder og selvstendige Distributører kan sende tilbake alle ubrukte produkter for en full tilbakebetaling opptil 12 måneder etter kjøp.

  • Herbalife fraråder sterkt at selvstendige Distributører kjøper inventar i bulk. Vi forhindrer også nye selvstendige Distributører fra å legge inn store bestillinger.

Direktesalg – hvordan fungerer det?

Herbalife sine selvstendige Distributører jobber på egenhånd, med vårt prisvinnende produktsortiment som deres foretrukne forretningsmulighet. Noe som betyr at de beholder friheten til å drive en virksomhet på deres egne vilkår.  

I følge DSA sin offisielle nettside, bestemmer 89 % av direkteselgere seg for å jobbe deltid, og de ser etter en mulighet til å tjene en ekstrainntekt ved siden av det daglige arbeidet deres.  

Forretningsmodellen til Herbalife lar selvstendige Distributører jobbe etter deres eget ønske, i deres eget tempo. Og muligheten til å bli kjent med likesinnede personer. Direktesalg er hardt arbeid.  Det finnes ingen snarvei til rikdom, ingen garanti for suksess. 

Men, ikke alle selvstendige Herbalife-Distributører blir med for å tjene en ekstra inntekt med en detaljfortjeneste fra produktsalg. De fleste av våre selvstendige Distributører blir med i Herbalife for å kjøpe produktene våre til rabatt for eget bruk