Artikler

  • Artikler
  • Oppskrifter

Hopp tau - kardio- og HIIT-trening for alle fitnessnivåer

Forfatter: Herbalife Nutrition
Idrettsutøver trener med hoppetau på treningsstudio

Hopp inn i en ny verden av fitness. Bruk gamle triks og nye trender i kardio- og HIIT-treningen din.

Trening med vertikale hopp er det nye for de som har lyst til å få mer eksplosiv kraft, fart og styrke. Du kan finne videoer på nett – og de er ganske imponerende. 

Hvis vertikale hopp ikke er noe for deg, er det en rekke helse- og treningsfordeler ved å få føttene opp fra bakken på andre måter. I tillegg trenger du ikke å gå på treningsstudioet for å dra nytte av dem.  

Det finnes mange ulike treningsmetoder som består av ulike typer hopp. Du kan inkludere alt fra enkle sprellemannhopp til ‘burpee’ med høyere intensitet eller vår personlige favoritt, å hoppe tau, i treningsøktene dine.  

Å trene med hoppetau er som leken fra da vi var barn, bare for voksne. Vi elsker denne treningsformen fordi det er en enkel, billig måte å komme i form på. I tillegg er det kjempegøy. Vi er ikke alene: å hoppe tau er en vanlig del av treningsrutinene til mange personlige trenere, profesjonelle boksere og kjendiser. Dette inkluderer Katy Perry, Jake Gyllenhaal og Sylvester Stallone. 

 

Hvorfor ikke finne deg et tau og prøve?  

5 grunner til å hoppe tau  

  1. Ingen behov for dyrt utstyr eller dyre treningsmedlemskap. Du kan hoppe tau over alt der det er plass  
  2. Det å hoppe tau trener hele kroppen, du bruker magemusklene, beina, skuldrene og armene.  
  3. Å hoppe tau kan hjelpe deg med å bygge muskler i nedre og øvre del av kroppen.  
  4. Du kan hoppe i det tempoet som passer for deg, så det er en flott treningsmetode for alle nivåer. 
  5. Sist men ikke minst — det er gøy!