De 5 beste måtene å trene utendørs på

Forfatter: Herbalife Nutrition
Kvinne som trener utendørs

Om du har tilbrakt vinteren på sofaen (og hvem gjør ikke det når det er kaldt og mørkt?), hvorfor ikke ta deg en tur ut? Vi har samlet de tingene vi liker best å gjøre ute når sola skinner. 

Fem strålende utendørsaktiviteter: 

  • Besøk parken. Gå en rask gåtur, løp i parken eller ta med en venn og kast ball. Eller enda bedre: dra til en treningspark eller gå ut i naturen. Mange parker har nå dedikerte treningsområder med en rekke styrke- og strekkstenger, crosstrainere og mye mer. Best av alt, det er gratis å bruke dem! 
  • Yoga utendørs Føl deg i harmoni med deg selv og naturen. Ta med matten din og finn et fredelig sted å trene på. Det er kanskje ikke så anstrengende at du kan telle det med i de anbefalte 150 minuttene med moderat utholdenhetstrening per uke, men det er en utrolig avslappende måte å tilbringe en solrik ettermiddag på. 
  • Finn frem sykkelen din. Sykling er en svært gunstig utendørsaktivitet med lite belastning. Kom deg på sykkelen og nyt den friske luften nå om våren. Enda bedre, sykkelen er din mulighet til å utforske nye steder du aldri har besøkt. Lycra er ikke obligatorisk! 
  • Svømming. Enten du velger et svømmebasseng eller, for de mer eventyrlystne, å svømme i sjøen (der det er tillatt), er svømming bra for det kardiovaskulære systemet. Det bidrar også til å styrke musklene og forbedre leddenes fleksibilitet. 
  • Test ut padling. Å komme seg ut på en elv, kanal eller innsjø er strålende for kropp og sjel. Padling i kano eller kajakk er utrolig god trening for overkroppen og tar deg nærmere naturen enn mange andre treningsformer. Pluss, du sitter mens du gjør det!